Imladis

MĘDRZEC POTRAFI UCZYĆ SIĘ NAWET OD GŁUPCA. GŁUPIEC NIE UCZY SIĘ NIGDY.

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

"Zapalcie swoje świece dobra i mądrości i zarażajcie innych tym, co jest najważniejsze." Krzysztof K.
WITAMY SERDECZNIE NA WIELOTEMATYCZNYM FORUM DYSKUSYJNYM DLA MYŚLĄCYCH LUDZI

#21 2016-12-10 19:34:35

k4cz0r200
przyboczny
Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3545

Re: Technologia VR

Wygląda ok, szczególnie to odwzorowanie ruchu palców. Widziałem też fajny symulator graffiti, to ma dla mnie spory sens, szczególnie do nauki, bo to kosztowa zabawa w realu. Ale jeśli chodzi o to rysowanie w 3D, to osobiście nie jestem zachwycony, ot kolejny 3d painting, z artystycznego punktu widzenia nie bardzo przypadło mi to do gustu, a z technicznego nie ma w sumie żadnych zalet względem myszy i monitora jeśli chodzi o tworzenie 3D, a wad jest mnóstwo, pomijając nawet zmęczenie i brak dokładności. To też w sumie kolejna ciekawostka osobiście dla mnie.

Obejrzałem sobie review top 10 gier dla tych kontrolerów, dla mnie nadal to jest troche jak kinect - fajna technologia, ale z grami gorzej. No ale skoro i tak ruch jest ograniczony, to jest nawet całkiem przyzwoicie.


Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Offline

 

#22 2017-12-12 03:33:18

k4cz0r200
przyboczny
Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3545

Re: Technologia VR

Pierwsza gra AAA wyszła na VR, dosłownie parę godzin temu. Fallout 4 VR of corz. Pograłem chwilę, jeszcze nie widziałem wszystkiego. Jest parę bugów, ale jeśli chodzi o technologie poruszania się, to chyba łączy wszystko co do tej pory zostało zrobione, teleport też jest - raczej każdy znajdzie coś dla siebie. Nie ma tu chyba co wiele pisać ponad to, można tylko pisać o samym falloucie. Od oryginału generalnie różni się tylko tym, że jest w VR i po prostu niektóre funkcjonalności zostały do tego przystosowane, ale to nadal Fallout 4. Na plus jest atak bronią białą, który można wyprowadzić machając normalnie tą bronią, zresztą podobnie to działa w przypadku broni palnej. Jest też możliwość poruszania się jak w normalnej grze, za pomocą analoga. Ja już przyzwyczaiłem się całkowicie do poruszania się postaci i nie mam nudności, ale są jakieś ułatwienia, które je niwelują.

W każdym razie gra jest całkiem dynamiczna i jest do czego postrzelać. I zdecydowanie na co popatrzeć - uniwersum falloutów 3D jest mocno przerysowane i wszystko jest bardzo duże - tutaj to widać na prawdę dobrze img/smilies/tongue Widoki są mega spoko, chociaż miałem problem z supersamplingiem, coś nie chciał mi działać, więc trochę pikseloza. Ale na pewno da się to jakoś zrobić.

Kwestie fabularne się nie zmieniły i są ogólnie na średnim poziomie jeśli chodzi o normalne gry i zdecydowanie na najwyższym poziomie jeśli chodzi o gry VR. O imersji trudno mi mówić, ograłem F4 do granic, po prostu znam już każdy zakamarek i dla mnie był to tylko efekt wow móc znaleźć się w ulubionych miejscach.

Swoją droga nie wiem czy coś z moim setupem, ale postać jest nieznacznie niższa niż wszyscy img/smilies/big_smile Ogólnie w realu jestem nieco wyższy niż większość ludzi, miałem ciekawy wrażenia będąc od innych niższym.

Ogólnie efekt jest zadowalający, chociaż gra jest dosyć droga jak na odgrzewanego kotleta. No ale bethesda img/smilies/wink Ja dostałem to razem z Vive, wiec nie narzekam. Warto pograć, a jak się nie grało w F4, to nawet trzeba, bo to w sumie rewolucyjny tytuł aktualnie.

Ostatnio edytowany przez k4cz0r200 (2017-12-12 03:40:51)


Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Offline

 

#23 2017-12-12 03:37:16

k4cz0r200
przyboczny
Zarejestrowany: 2014-01-17
Posty: 3545

Re: Technologia VR

Tak apropos wątku samego VR. Ogólnie dla mnie okazał się tym, czego się spodziewałem - zabawką, która raczej się kurzy, gry są bez polotu. Fallout to coś fajnego, ale prawdę mówiąc wygodniej jest mi grać na telewizorze. Fajnie byłoby mieć możliwość poruszania głową, ale grania na padzie img/smilies/wink Takie granie bardzo by mi podeszło.

Jak na razie nie jestem zadowolony z zakupu samego Vive. Planuję sprzedać to i kupić tańszego oculusa, a z zaoszczędzonych pieniędzy rozbudować symulator, bo aktualnie tylko do symulatorów w moim przypadku to jest użyteczne. A i nie zawsze, bo nie jest to zbyt mobilny sprzęt. Oculus ma fajne czujniki, które są zrobione głównie do siedzenia i nie wydają dźwięku pracujących laserów. Nie musiałbym tego pewnie odłączać i może byłby bardziej użyteczny. Ogólnie obecna technologia VR nie spełnia jeszcze moich oczekiwań, dla mnie to tylko taka zabawka na chwilę.


Ani z kamienia ni z gliny tylko z Jasiowej przyczyny
Ani z kamienia ni z wody tylko z Jasiowej urody

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo